Bögrék kutyás fényképpel Egyedi kutyakendő fényképpel, vagy felirattal Kutya biléta egyedi képpel, vagy információval Kutyafribzi egyedi fényképpel, vagy felirattal Fényképes, feliratos póló, egyedi pólók Poháralátét képpel, logóval, egyedi felirattal Kutya nyakörv egyedi felirattal Hűtőmágnes egyedi képpel, grafikával

Fényképes, egyedi nyaklánc

Fényképes, vagy feliratos bögre kedvenced képével

Kutyás bögre

Egyedi kutyakendő

Kutya biléta

Kutya frizbi

Fényképes póló

Képes poháralátét

Kutya nyakörv

Feliratos hűtmágnes

Fényképes nyaklánc

Fényképes bögre

 

A magyarok szerint a kutya nem az asztalhoz vagy az ágyba való!

kutya

Még a kutyatartók nagy része sem viszi magával a kutyáját étterembe, hotelbe, és minden negyedik magyar elkerüli a kutyabarát vendéglátóhelyeket – derült ki a Marketing Professzorok Kft. online kutatásából. Megjegyeznénk, mi a Bol-Dog.hu-nál nem ebbe a részbe tartozunk! :) A címmel sem értünk egyet, mi mindenhová visszük kedvenceinket, hiszen családtagok.

Manapság igen divatos a kutyabarát minőség megteremtése a vendéglátóegységek körében, egyre több étterem, szálloda teremti meg annak lehetőségét, hogy a vendégek magukkal hozzák kedvenceiket egy-egy vacsorára vagy nyaralásra. De vajon valós piaci igényeken nyugszik ez a trend, vagy egyszerűen divat lett kutyabarátnak lenni? Máté Balázs, a Marketing Professzorok online ügynökség vezető tanácsadóját is megdöbbentették az általuk végzett kutatás eredményei: „Úgy gondolom, hogy az emberek véleményét ebben a kérdésben csakis egy névtelen kutatásban ismerhetjük meg, mivel senki nem mer erről őszintén beszélni. Politikailag nem korrekt ugyanis bármi rosszat mondani a kutyatartássaal kapcsolatban. De mindenképpen érdemes elgondolkodni azokon a válaszokon, amit 1004 magyar felnőtt adott a kérdéseinkre”.

A kutatásban egyébként felülreprezentáltak voltak a kutyások az átlag magyar valósághoz képest, hiszen a válaszadók 77%-a tart kutyát. Ennek ellenére a kutyabarát helyek megítélése korántsem volt pozitív minden esetben. A kutyatartók fele egyébként soha nem vinné magával étterembe a kutyáját, és csupán 5,2%-a nyilatkozott úgy, hogy mindig a kutyájával megy mindenhova, így nem tudja nélkülözni egy-egy étterem meglátogatása során sem. Ez a teljes lakosságra vetítve kevesebb, mint 2,5%. Mindemellett a felmérésben megnézték, hogy hány ember nem veszi zokon, ha az általa választott étteremben a szomszéd asztalnál kutyust is vendégül látnak. A teljes lakosság 24,5%-a soha nem választana kutyabarát éttermet és még a kutyások egy része sem ragaszkodik kedvencéhez egy étteremben. Csak a vendégek csak 43% tartja teljesen elfogadhatónak a kutyabarát helyek létezését. Ezzel kapcsolatban Máté Balázs hozzátette: „Ha marketing szempontból közelítjük meg az eredményeket, akkor rájövünk, hogy egy kutyabarát hely elveszítheti a potenciális vendégek egynegyedét, vannak aki higiéniás szempontok miatt kerüli ezeket az éttermeket, szállodákat, mások esetleg allergiásak a kutyaszőrre, így kényszerűségből döntenek így, ugyanakkor a kutyatartók sem feltétlenül igénylik ezt a szolgáltatást.”

 

 

Hasonló eredmények jöttek ki a szállásadókat illetően is. Arra a kérdésre, miszerint mennyire zavarja Önt az a tudat, hogy kutyabarát helyen szállt meg, és Ön előtt esetleg egy kutya is feküdhetett az ágyban, nagyon sokan elutasítóan válaszoltak: a vendégek majdnem 70%-a nem akar feltétlenül ott aludni, ahol lehet, hogy korábban egy kutya feküdt. Biztató egyébként, hogy a kutyatartók gondolkodása egyre felelősségteljesebb, így talán elkerülhetőek a konfliktusok kutyások és nem kutyások között. A kutyatartók 80%-a gondolja úgy, hogy foglalkoznia kell azzal, hogy ne zavarja a kutyája mások étkezését és körülbelül ugyanennyien gondoskodnak arról is, hogy a kutyájuk ugatása ne zavarja a szomszédokat, például egy szállodában sem. Abban viszont kutyások és nem kutyatartók egyöntetűen (94%) egyetértenek, hogy a szigorúbb törvényi szabályozással, a kutyások és a nem kutyások szétválasztásával megoldhatóak lennének a problémák, és a felelőtlen kutyatartókat is komolyabban kellene a hatóságnak venni. Máté Balázs végül kifejtette: „A kutatás eredményei alapján a vendéglátóhely tulajdonosok számára egy valós, árnyaltabb kép bontakozik ki. Nem is biztos, hogy nyer az, aki állatbarát hotelt, éttermet, kávézót nyit, mivel egy konfliktusokkal terhelt darázsfészekbe nyúl. A mégis állatbarát vendéglátóhely üzemeltetése mellett döntőknek érdemes megkülönböztetni az étterem állatbarát részét az állat mentestől, az állatbarát szobákat az állat mentestől. Így csökkenthetik mind a konfliktusokat, mind pedig az érzékenyebb vendégek kiesését.”

A kutatás módszertana és a pontos részletek az alábbi linken megtekinthetőek: https://www.marketingprofesszorok.hu/kutyabarat-etterem-hotel-kutatas.html
 

Oszd meg barátaiddal: 

Lájkold: 

Címkék: